Cim de les Formigues
26 de gener de 2013: circular a Sant Hilari Sacalm

Aquesta sortida, a la que vam anar l'Ignasi, la Pilar, el Miquel, el Lluís i la Berta, té una mica d'història. I encara que sigui personal, l'explico. L'any passat jo vaig fer 50 anys i el Lluís va voler preparar-me una festa d'aniversari amb els amics i la família. Fins aquí, res excepcional. La qüestió és que va pensar en fer alguna cosa a la muntanya, fent un cim i dinant tots junts a l'aire lliure, com fem quan anem d'excursió. I el cim de Sant Miquel de les Formigues havia estat l'escollit. Per diversos motius, la sortida no es va poder fer però jo no vaig saber res fins aquest 9 de gener, quan em van fer una festa sorpresa maravellosa -a l'estil més tradicional- el dia que complia 51 anys. Gràcies.

Dit això, aquesta és la primera sortida de l'any dels NOHIHAQUIENSPARI. Ni a esquiar hem anat, què trist. Però, en aquests temps que vivim s'han d'aprofitar totes les oportunitats que et dóna la vida, siguin del tipus que siguin. I això ho vam fer. Val a dir que, abans de fer ni una passa, vam esmorzar a un dels bars de Sant Hilari Sacalm. I ens va atendre molt bé.

L'excursió és una circular sense gaire dificultat. El recorregut passa majoritàriament per pistes. És en el moment d'agafar els corriols quan s'ha d'anar més en compte de no passar de llarg com ens va passar a nosaltres. Us podeu guiar pel temps o pel track.

Després de fer el cim vam anar a una mansió que hi ha a la vora, és la Torre Villavecchia. Deshabitada, però no abandonada. Sembla que està en venda.

Inici del trencall. Ens el vam passar

Ja som al cim

Casa mig enrunada

A punt d'arribar als cotxes

Torre Villavecchia

Sant Miquel de les Formigues

Es pot arribar a Sant Hilari Sacalm tant des de la banda de Girona com de la de Vic, segons on sigueu. En tot cas per la C-25, l'Eix Transversal. És la sortida de Sant Hilari i per la GI-550 arribareu al poble. Per anar al punt de sortida, la font dels Abeuradors, cal agafar el camí -ara asfaltat- cap a la Taverna del Sobirà i cap a Santa Coloma de Farners. Li diuen carretera de Villavecchia. És la mansión que després vam anar a veure. A uns 4-5 kms del poble, en una curva a la dreta on a l'esquerra ens queda hi ha la Font dels Abeuradors, hi ha uns petits marges per deixar els cotxes.

Font dels Abeuradors
---
TOTAL ATURADES:   35'
DISTÀNCIA TOTAL:   7 kms

Agafem la pista que surt de la curva de l'Abeurador. Hi ha indicacions durant gairebé tot el camí. Seguim per la pista una mica més de mitja hora i trobem una altra a la dreta. L'agafem. Uns 20 minuts més tard surt un corriol a l'esquerra i cap a munt (veure foto). Està indicat però és fàcil saltar-se'l. Es tracta de seguir el corriol i rodejar el turó (té vessants molt costerudes) fins arribar al cim. Hem pujat per l'est i baixarem per l'oest, que desfar el desnivell bastant de cop. Arribats a la pista l'hem de seguir fins a la font