Torre de Cadí
6 de desembre de 2014: molta neu i molt vent

No pensàvem que hi hauria tanta neu però aquesta pujada a la Torre i Torreta de Cadí es va convertir en la primera hivernal de la temporada. La sortida del grup es va convertir en sortida de dos, el Lluís i jo. I ho vam passar molt bé. No és una excursió maca, almenys en els primers 600 metres de desnivell, en els que no hi havia neu i era clarament cara sud. Matolls, arbres morts, una miqueta de bosc, pedres, no era massa fàcil caminar. El camí estava marcat amb les marques del GR i amb algunes fites, però sovint el perdies. Tot i això, el paisatge canvia totalment quan arribes a la carena. Queden encara uns 150 metres de desnivell que anem fent a poc a poc per la neu dura, en molts moments glaçada i amb un vent que sovint et desequilibra. A mida que avancem cap a la cara nord, la visió és cada cop més espectacular, les cornises plenes de neu a dreta i esquerra fins que es pot veure. Tanta bellesa només quedava trencada pels cops de vent que patiem. No podies acostar-te massa perque podia ser perillós.

Vam fer la Torre de Cadí i després vam anar fins a la Torreta, la que te la punta geodèsica. El vent ha deixat la neu tota en una banda. Temps just per fer-nos dues fotos, i separats, impossible fer una amb l'automàtica de la càmara ni una "selfie", ni tampoc per menjar res. Comencem a baixar ràpidament amb cura, el vent ha aixecat la neu i està força dura, cal clavar molt els talons per no relliscar. Quan s'acaba la neu, busquem un lloc una mica arrecerat per menjar una mica. Cauen dues mandarines per cap i de nou en marxa. Abaix també fa fred. Decidim anar a prendre un bocata calent a Josa de Cadí abans que la foscor ens agafi a la pista.

Molts arbres morts enmig de la pujada

I abans de la neu, tot roca

Hem arribat a la carena, tot és neu

Impressionants cornises a la cara nord del Cadí

Berta cap a Torreta de Cadí

A Torre de Cadí amb la Torreta de Cadí al fons

A Torre de Cadí amb cornises de neu del Pic de Tres Canaletes

Al cim de la Torreta de Cadí

Al cim en el moment que bufa el torb. Tota la neu s'aixeca.

Torre i Torreta de Cadí, 2.570 mts

El cotxe el deixem a Coll Jovell al que accedim per una pista des de Josa de Cadí. A Josa es pot arribar des de Tuixent i Sant Llorenç de Morunys per la C-462 o be des de Gósol i Saldes per la B-400, una carretera que surt de la C-16 entre Cercs i Guardiola de Berguedà.

Coll Jovell

----
TOTAL ATURADES:   10'
DISTÀNCIA TOTAL:    6 kms

Del coll, senzillament hem de tirar amunt seguint les marques blanques i vermelles del GR. Quan s'acaba la neu (o quan no hi ha quan s'arriba a la carena i despareix tota vegetació) hem d'anar tirant cap a l'oest fins arribar a la cornisa que és on són els cims. Primer trobes la Torre i després la Torreta. Per baiixar ho vam fer més en diagonal com mostra el track