Raquetes a Estivella
11 de febrer de 2017: un mareig ens fa tornar enrera

És aquesta una excursioneta curta que surt de l'accès d'Estivella a les pistes de Port del Comte. Molt sovint està tancat així que, quan vas caminant o amb raquetes no t'has de preocupar si hi ha les pistes obertes. Aquest dia no era així, per tant, vam anar per un traçat (ja previst) per on no passen els esquiadors. La nostra idea era pujar fins al cim del Pedró dels 4 Batlles -com havíem fet un cop que vam passar el cap d'any a l'alberg de Port del Comte-, però jo em vaig començar a marejar quan érem sota el Tossal d'Estivella i vam decidir tornar cap al cotxe.
La tornada la vam fer per un altre camí, i el pendent, deu n'hi do, lo fort que era.

Mini circular per Estivella

El pàrquing d'Estivella és un dels accessos a l'estació d'esquí de Port del Comte. Sovint hi ha tant poca neu que les pistes estan tancades. Crec que aquí no es poden comprar forfaits.
A l'hivern està coberta de neu -és per on passem, però a l'estiu, per pujar al Pedró es pot seguir la pista en cotxe fins a la cota 2.100.
Per arribar-hi:
. Des de l'Alt Urgell (La Seu) per la C-462 i Tuixent -milions de curves-
. Des del Sud, s'ha d'arribar a Sant Llorenç de Morunys. Des de Barcelona per Menresa (C-55 o autopista), Cardona i Solsona. Des de Solsona es pot anar pel coll de Jou -LV 4241-, s'enllaça amb la C-401 i al cap d'uns metres un trencall a l'esquerra ens porta cap a Port del Comte. Passem el centre de l'estació i seguim cap a l'aparcament d'Estivella.
Si des de Solsona optem per anar per l'embassament de la Llosa del Cavall -C-462), haurem de travessar Sant Llorenç per anar per la C-462 per La Pedra i la Coma. Seguim cap a Tuixen i en un revolt trobem el trencall a l'estació d'esquí i fins a l'aparcament.

DESNIVELL TOTAL

Pàrquing

Punt més alt
Pàrquing
------
DISTÀNCIA TOTAL: 5,44 kms

Sortim de l'aparcament d'Estivella per la pista preparada per a fer raquetes -a l'estiu es pot passar en cotxe- fins al punt en que surt una altra a la dreta. Nosaltres agafem la de l'esquerra fins a sota del Tossal d'Estivella. Per cansament, en comptes de seguir cap a la dreta, girem a l'esquerra i tornem a l'aparcament.