Del Tagamanent al Sui
8 de desembre de 2019: un, quasi 40 anys després, l'altre, un cim nou

Si no és que puges des de Figaró o des del poble de Tagamanent -com ho vam fer fa dècades, no té massa història el Tagamanent. Tot i així és un bon cim per a iniciar els petits en això de la muntanya. Bé des de l'aparcament gran o bé des del petit situat al collet de Sant Martí (970 mts) i on acaba la pujada que ve d'Aiguafreda és una pujada curta però pronunciada. A dalt trobem la restes restaurades del priorat de Santa Maria i dels edificis annexos de la rectoria. Abans hi havia hagut un castell sota els dominis dels comtes de Barcelona que ja era esmentat l'any 945. Es tenen vistes sobre els cingles de Bertí, el Puigraciós, la Mola i Montserrat o la plana de Vic i Centelles.

Només el Tagamanent (1.056 mts) era massa poc i decidim anar fins al Sui (1.318 mts). Ja estem a una bona alçada, així que no hem de fer massa desnivell

Entre el Tagamanent i el Sui passem per la masia de Can Bellver que actualment funciona com a restaurant amb productes 100x100 de proximitat. També per la masia de Ca l'Agustí on hi ha instal·lat un museu etnogràfic i que es pot visitar amb reserva prèvia.

Entre els dos cims, una llarga pista que ens va acostant a les muntanyes més altes del Montseny (el Matagalls i el Turó de l'Home). Seguint el track, a uns 4 kms i 3/4 d'hora de camí, girem a la dreta per un corriol que no està indicat per agafar el camí del cim i evitar donar una volta molt més llarga.

Al cim del Sui les vistes són molt diferents: els pic ja destacats del Montseny i també el Montnegre els tens just al davant i es pot veure fins a l'àrea de Barcelona. Nosaltres hem fet la pujada quasi plana, però si vens per exemple del poble de Montseny, el desnivel s'acosta als 1.000 metres.

Al cim del Sui les fotos són molt plàstiques, bandera i Montseny al darrera. També hi ha un pessebre i un llibre per deixar constància de la pujada.

Tagamanent des del costat de Sant Martí
Pujada rocosa

Al davant del priorat de Santa Maria

Portalada i interior (no es podia entrar)

Altres edificis del conjunt del priorat

Vistes des de dalt del Tagamanent

Camí de tornada a Can Bellver

Can Bellver

Tagamanent i cingles de Bertí des de Can Bellver

Ca l'Agustí, masia i bassa
Trobem un gran ramat d'ovelles on deixem la pista

Elles...
Turó de l'Home, Agudes i Matagalls des del Sui

Al cim, satisfets
Pessebre de suro al cim del Sui

Tagamanent (1.056 mts) i Sui (1.318 mts)

Heu de fer cap al poble de Tagamanent situat a la C-17 entre El Figaró i Aiguafreda.
Sortiu de l'autovia i seguiu les indicacions de La Calma Parc Etnològic i Turó del Tagamanent (sembla que us porten de nou a l'autovia però estan bé).

Podem deixar el cotxe a un petit aparcament que hi ha al collet de Sant Martí que també és el punt on acaba el camí que puja des d'Aiguafreda. Una empinada, però ben acondicionada puja sense pèrdua fins al cim.
Nosaltres vam deixar el cotxe a l'aparcament més gran que està entre can Bellver i Ca l'Agustí. Aleshores passant per Can Bellver vam baixar fins al coll i pujar al Tagamanent.
Per seguir la ruta vam desfer el camí i vam agafar la pista que passa per davant de Ca l'Agustí. Una mica més enllà i per no fer tanta volta, vam tirar pel dret per dins del bosc fins a trobar de nou la pista.
El camí segueix per una ampla pista (transitable en cotxe) fins al punt on ens desviem a la dreta després de fer uns 4 kms. El corriol és clar, s'ha de creuar el Torrent Sot dels Avellaners, passant al costat de tolls fins a sortir a una altra pista que travessem per continuar per camí. Passem al costat del Turó del Socarrat i fins al Sui.