Montmajor
10 d'agost de 2019: poca aigua a la riera i a les cantimplores

Sortida de cap de setmana. Dormirem a Sant Pau de Segúries i volem caminar per la Vall d'en Bac, a l'Alta Garrotxa . Molta tranquil·litat i calma, poca, poquíssima gent i això que és agost.

El Lluís prepara la pujada el Montmajor. Està a la llista dels 100 cims de la FEEC. Aquest cim es veu des d'on sortim, l'Hostal de la Vall d'en Bac (ara casa particular), però no durant la pujada. També s'aprecia la cresta i cim rocós quan baixem pel vessant nord.

Aquesta sortida circular té la gràcia, a més, que passem per la riera d'Oix i que potser tindríem l'opció de banyar-nos però arribat el moment, hi ha molt pcoa aigua, no hi ha gaire lloc per baixar als gorgs i fa molta calor. Així que allà busquem l'ombra i mengem una mica. El tram engorjat és maco, però molt petit

El camí, descrit més avall, passa per algunes masies, en diferent estat de conservació. Des de la més derruida, a la que estan restaurant i a la que ja rehabilitada sembla que es prepara per a ser posada en funcionament com a turisme rural. I bosc, molt bosc.

Val a dir que la tornada se'ns va fer molt llarga. Primer perquè era llarga i, després perquè no vam calcular prou bé l'aigua i ens fa faltar. Sembla que sigui el primer cop...

Tres creus ens indiquen que 3 rutes no són per aquí.
Però si vols pujar al Montmajor és el camí que has d'agafar.
Tot el camí de pujada és així de pedregós

L'últim tram és tot de pedra
Estona de descans

Al cim
El Montmajor des del vessant nord

Casa en estat ruinós
Tornem a la pista

Gran casa restaurada
Dinem a la riera d'Oix

Riera d'Oix
Riera de la Vall d'en Bac

Montmajor, 1.074 mts

Deixem el cotxe a l'antic Hostal de la Vall d'en Bac. Es pot arribar des de la Garrotxa o bé des del Ripollès.
Nosaltres ho vam fer des del Ripollès. Primer cal arribar a Sant Pau de Segúries:
Està situat a la C-38, entre Sant Joan de les Abadesses i Camprodon. Des de Barcelona agafem la C-17 fins a Ripoll i aquí la N-260 fins ue es converteix en C-38 i seguim recte fins a Sant Pau de Segúries.
A Sant Pau NO hem d'agafar la C-153a que porta a Sant Salvador de Bianya sinó un trencall més endavant que indica Camping Els Roures. I seguir aquesta estreta carretera uns 11,5 quilòmetres.
A l'Hostal d'en Bac hi ha poc espai per aparcar però tampoc hi ha massa gent.

Seguim uns metres per la carretera que veníem i agafem una pista a l'esquerra. Trobem després un trencall i agafem el de la dreta (tornarem pel de l'esquerra).
Anem pel GR-1 una bona estona. El terreny és de pedres inclinades, molt xules però no massa bones per caminar. Quan el camí sembla que vol baixar -coll Reverter- i donar la volta al Montmajor, surt un camí a l'esquerra. Hem de deixar el GR i enfilar-nos muntanya amunt fins arribar a un nou col entre el bosc. Aquí hem de girar a la dreta i seguir el track. Cal vigilar perquè hi ha molts camins. L'últim tram per arribar al cim -molt estret- és una pedrera.
La baixada la farem pel vessant nord, és a dir, d'esquenes al cim a la dreta. El primer tram és molt pendent però es fa bé. La resta, fins arribar de nou al GR-1 que havíem deixat abans, llarg.
Girem a la dreta i deixem e GR per baixar a la riera. El tram engorjat és maquet però petit, i hi ha molt poca aigua.
Per a tornar cal seguir el camí que portàvem. Passem a l'altra banda de la riera d'Oix. El camí es separa de la riera -ara de la Vall d'en Bac- que ara forma un gran barranc tot cobert de bosc.
Uns 40 minuts més tard -nosaltres anem len ts- arribem a una casa que estan rehabilitant. La pista segueix recte però nosaltres no. Hem d'agafar el camínet que posa La Coromina, casa rural. Aquest camí ens portarà a l'alçada de la riera d'Oix i per la casa anomenada El Molí sortirem a una pista que, en uns metres ens farà passar per un pont per sobre de la riera. Ens queda només seguir fins al GR-1, girar a la dreta i sortir a la carretera on està l'Hostal d'en Bac.