Amb flors

Estanys de Gerber
20 de juliol de 2023: repetim aquesta sortida 21 anys després

Uns dies de festa, i a la muntanya. Aquest cop acompanyada de la Marta. Vam pensar aquesta excursió pel dia de pujada a la Val d'Aran i per això vam començar a caminar bastant tard, passades les dues de la tarda. Feia calor, molta calor.

Als estanys de Gerber ja havíem estat, feia molt, feia 21 anys, la Marta no havia fet encara els 5. I aquest cop pujava molt millor i molt millor que jo mateixa, evidentment. M'havia d'esperar contínuament.

Els estanys de Gerber es troben a la Zona perifèrica del Parc Nacional d'Aigüestortes i l'estany de Sant Maurici. L'accés es fa des de la zona del remuntador de La Peülla al la pujada del Port de la Bonaigua a la banda del Pallars Sobirà. Són 3 estanys (algú, de petit, n'havia comptat 5, els de pujada i els de baixada) i els tres molt macos. El camí també ho és, entre boscos i amb moltes flors que podeu veure en la pàgina adjunta.

Des del estanys de Gerber es pot continuar el camí fins al refugi Mataró i, més enllà fins al refugi de Saboredo.

Port de la Bonaigua
Inici del camí, a la Peülla

Les primeres pujades
A més de caminar, fem fotos a les flors

Primer estany: l'Estanyol de Gerber

Estany de Gerber (inferior) des del barranc de Gerber
Pujada entre els dos estanys de Gerber

Estany superior de Gerber

Baixada cap a l'estany inferior de Gerber
Marge dret entre l'estany inferior i l'estanyol de Gerber

Estanys de Gerber, 2.175 mts

És l'aparcament de la Peülla (estació d'esquí de Baqueira-Beret per la banda del Pallars Sobirà. S'hi arriba pel la C-26 (Port de la Bonaigua) tant si vens del Pallars com si vens de la Val d'Aran.

De l'esplanada de l'aparcament i deixant a la dreta el remuntador baixem per travessar (per dos petits pontets) el riu Bonaigua. Aleshores el camí gira a l'esquerra i només l'hem de seguir primer fins a l'Estanyol i després fins als altres llacs.
Està molt bén indica i, si no t'entrentens massa fent fotos o badant (que convé) els temps que marca són bastant acurats.