Amb flors

Udalaitz
16 de juliol de 2023: a sobre d'Arrasate, i també amb boira

Diumenge pel mati esmorzo al Hostal Jausoro d'Aretxabaleta i surto cap a Udala. Aparco a la zona del restaurants.

Pujo per el camí que va directe al cim, per la dreta. La intenció es baixar per l'altre costat i fer una ruta circular.

Arribo primer a la creu, que és la que es veu des d'Arrasate-Mondragón, i després d'una baixadeta i una petita grimpadeta arribo al pic d'Udalaitz.

Quan vaig a baixar per fer la circular em trobo amb tres nois de La Rioja que al veure que penso baixar per aquell costat també m'acompanyen. Al poc de baixar trobem la Cova i entrem una mica per visitar el seu interior. Des de la Cova es veu momentàniament l'Anboto, degut a que la boira en aquell costat el tapa constantment.

En una relliscada se'm posa el pal entre dues roques i me'l carrego. Mentre intento arreglar el pal (que no s'arregla) perdo de vista al “riojanos”.

Al distreure'm xerrant amb els altres nois no he anat mirant el track i ens hem desviat. El track va per la carena fent altres pics i nosaltres hem baixat massa. Vaig seguint una caminet que es va creuant amb d'altres que es poden confondre amb camins de vaques o de cavalls. Baixo massa i em fico en una zona on es perd el camí i es fica per dintre del bosc amb molts esbarzers. Finalment decideixo tornar a pujar a buscar un camí més a dalt i en trobo un que fent una mica més de volta em porta a la pista de tornada a Udala.

A Udala tots els restaurants estan ja plens i reservats. En un em deixen asseure a una de les taules interiors davant de la barra del bar i dino una amanida i uns “callos”.

L'Udalaitz des d'Arrasate-Mondragón
Arribant al cim

Cim i creu
Taula d'orientació

Cova amb vista -amb permís de la boira- de l'Anboto

Udalaitz, 1.112 mts

Fins a Arrasate (Mondragón) es pot arribar per la AP-1 o combinat-la amb la N-636. I per carreteres locals fins al nucli d'Udala.

Veure descripció a l'inici de la pàgina.