Amb flors

Punta Sao Lourenço
23 de juny de 2023: caminada amb mar als dos costats

Avui canviem la muntanya per la costa, a la punta més oriental de Madeira. Però abans passem per l'Areeiro, el segon pic més alt de Madeira. També està a tope de gent. Alguns com nosaltres només per veure les vistes i altres per inciar l'excursió fins a Pico Ruivo (nosaltres el vam pujar el segon dia de la nostra estada a Madeira). Les vistes però són impressionants i ha valgut la pena.

Després, per anar a Sao Lourenço passem per carreteres on anem sols i pobles on de ben segur que és difícil viure per lo aïllats que estan. Arribem a l'aparcament i, és clar, està ple. En un eixample deixem el cotxe més o menys malament. I al cap de pocs minuts ja estem molt acompanyats d'altres cotxes, fins i tot d'uns de Sòria.

La ruta no té cap secret, seguir el camí amunt i avall. Miris on miris, és preciós. Ara, el sol cau a plom. Aquí no arriba la boira a les 12 del migdia. Nosaltres arribem fins a Casa do Sardinha -bar/restaurant- i fins al moll on hi ha una petita platja. Es pot seguir fins a pujar a un turonet, al Miradouro Ponta do Furado, i veure el que encara queda de Punta Sao Lourenço.

El camí de tornada no es fa tant llarg pq gairebé no parem, les fotos les hem fet gairebé totes a l'anada.

Punta Sao Lourenço

Des de Funchal o des de Camara de Lobos agafem la VR1 cap al nordest fins al final de la via, fins a Caniçal. S'acaba en una rotonda i hem de girar a l'esquerra per la ER-109 tot seguint les indicacions Punta Sao Lorenço. La carretera s'acaba en un aparcament.

Caminem per la carretera fins al final de l'aparcament i agafem el camí que surt al costat d'un panell informatiu. No hi ha pèrdua, només cal seguir el camí amb les seves pujades i baixades, i sortejar la molta gent que hi ha.
Després d'un tram bastant pla, arribem a un eixample de la punta de Sao Lourenço. El camí es bifurca i podem escollir com anar a la Casa do Sardinha (bar). Optem per anar per la dreta i acostar-nos al port. Hi ha una petita platja i els els bar tenen una corriola per pujar el material. Ens acostem al bar i comencem el camí de tornada fent una petita circular. En aquest tram hi ha una forta olor a ous podrits, a sofre i es veuen roques grogues.
Hem optat per no pujar a Punta do Furado, el camí es veu molt dret i fa molta calor.
El paisatge, és espectacular, tant a curta com a llarga distància.