Setmana Santa 2021
27-30 de març de 2021: Cap a la Vall Farrera i la Vall de Cardós

Primera sortida del Barcelonès des de Nadal. Som dos, som bombolla i per això ens deixen sortir. Hem escollit el Pallars Sobirà, concretament la Vall Ferrera i els dies de Setmana Santa que creiem que hi haurà menys gent per estar més tranquils. I en apartament evidentment. Dormim a Alins, als apartaments Montaña que depenen de l'Hostal Montaña.

Feia molt, molts anys que no anàvem a aquesta zona del Pallars, potser l'última va ser quan vam pujar a Mont-roig, i era el 2006. I seguien estant els cartells que reivindiquen que els pobles de la vall Ferrera fa molt temps que hi són.

Aquestes senyals les havíem vist per primer cop el 1996 quan vam anar a Araós amb la Rut amb 3 anys i mig. I pensem tornar-hi a aquestes valls aquest estiu, i ens posarem més en forma per poder pujar al Monteixo.

Entre la vall Ferrera i a la vall de Cardós ens hi vam estar 3 nits i vam aprofitar els dies així:

Dissabte:

. esmorzar a l'estany d'Ivars-Vilasana. Veiem Cuallargues i .....
. petita aturada a l'estany de Montcortés.
. dinar a Peramea al bar l'Om -molt bó-, visita al Dolmen i al poble
. visita a Alins

Diumenge:
. excursió "Pels dominis del Gall Fer": bordes de Virós, Refugi del Gall Fer, bordes de Buiro, mirador de les Fargues, bordes de Virós, sota l'atenta mirada del Monteixo (que deixem per a l'estiu quan no hi hagi neu).
. visita -en cotxe- a Norís i Tor (no vam trobar cap persona i només ens vam creuar amb dos vehicles)

Dilluns:
. excursió que enllaça 4 pobles de la Vall de Cardós: Ainet, Arròs, Esterri i Lladrós
. visita a Àreu i a la Força d'Àreu amb una excursió de 5 quilòmetres.
. visita a la llibreria Natura Llibres, d'Alins, acabada de muntar per una periodista que fins ara vivia a Madrid

Dimarts:
. visita als pobles de Burg i Farrera. Aquí trobem una mica més de veïns
. passeig al Congost de Collegats pel tram de carretera ara tancat al trànsit per a veure el lloc anomenat l'Argenteria, que diuen que va inspirar Gaudí.
. tornada a casa

Com a excursió descriurem la de la volta pel refugi del Gall Fer i la dels pobles de la Vall de Cardós.

De la resta, cliclant en el dibuixet de la càmara fotogràfica situada al costat de cada dia, podreu veure algunes fotos dels llocs que vam anar.